Change of ideals?

När jag kollade på Vs så hamnade tankarna lite på vikt och utseende såklart, eftersom man kollar på några utav världens snyggaste/vackraste kvinnor..
Sen för att få gå Vicktoria's secret show måste man gå upp lite i vikt, för att både få bröst och rumpa,- eftersom modellerna som går visningen vanligtvis jobbar som fashion models, och för det är ideal måtten 90-60-90 (bröst-midja-stuss) helst ska höft-måtten ligga mellan 87-89 cm och modellerna är oftast mellan 172-180 cm långa..
De flesta Vs-modellerna har iofs oftast gele-inlägg i överdelen..

Nu har mode länderna börjat säga ifrån de absurt-smala idealen på modellerna,
men i vissa fall spelar det ingen roll, för det är stylisterna som söker och vill ha modeller med de minsta måtten..

Hur många modeller, främst unga tjejer ska behöva svimma och i värsta fall dö pågrund utav skinny-hysterin kan man undra?

Har själv pendlat en hel del i vikt i hela mitt liv, som värst hade jag endast 11 i BMI,- och var väldigt nära döden enligt min läkare!
Har alltid haft höga krav på min kropp och hur jag ser ut, har aldrig riktigt tänkt på min hälsa plus mina organ och har därför fått "ärr" som jag kanske får leva med i resten utav mitt liv etc. hjärt-problem..
Jobbar själv som modell, eller har tagit en liten paus just nu på grund utav att det har varit hinder i min hälsa,
men vet en gång när jag gick en visning att det blev en massa uppror kring just den visningen och att den kallades "skelett modevisningen" bl.a utav (självaste) blondinbella, metro, aftonblandet, andra bloggare m.m

Så press är det i "the fashion world" så det gäller att ha skin på näsan, för den världen är inte så glamorös som man tror..


Kommentarer
Postat av: Linda

Mm, finns mycket att säga om de visningarna. Men det är inget fel med att vara smal sålänge man har en sund inställning till sin kropp. jag har alltid varit mkt smal, och haft problem med min vikt en del med. Sen nu har jag väl egentligen inte gått upp i vikt, men jag mår så mycket bättre. Måtten modellerna har är svårt att sträva efter, eftersom man kan vara så sjukt vacker ändå.

Hoppas du trivs med ditt jobb, inlägget blev mycket mer intressant när man fick reda på att du också var det. (hoppas du orkar läsa allt jag skrev) :P

2009-01-04 @ 22:46:38
URL: http://lillyz.blogg.se/
Postat av: Linda

mm, det är sant. den hetsen att vara så fruktansvärt smal.. och vad de gör för att lyckas.. det är hemskt.. Och man påverkas ju av sina smala kompisar, eller modeller i deras utseende. ett riktigt läsvärt inlägg du skrev faktiskt!

2009-01-04 @ 23:14:11
URL: http://lillyz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0