vett och etikett?

nej, det blev ingen bloggfest..
jag och en vän som jag inte sett på länge var på heron city & bowla, spelade spel och åt gott istället!

vi kom in på samtalsämnet om kvinnor och mäns sexualitet, att skaffa barn när man är väldigt ung och om vett och etikett som man kan kalla det.

Jag menar, det har nästan alltid varit "naturligare" för en kille/man att visa sin sexualitet än att en tjej/kvinna skulle göra det.
EX. om en tjej har varit med många killar då är hon plötsligt en hora, medans om det är killens situation får han en klapp på axeln utav sina vänner och får höra hur "tuff" han är??
(inte i alla fallen, men väldigt ofta)

Eller ett annat exempel är att tjejen nästan alltid ska ha skydd med sig och inte killen..
har själv hört många historier om det, jag menar man är väl ändå TVÅ om det och inte en?

Sen om det där med att skaffa barn när man är väldigt ung..
alla får naturligtvis göra det som känns bäst för dem, alla är individer..
Men.. man måste verkligen tänka till ett antal gånger innan man bestämer sig för att behålla barnet,
ett barn är inte som en accessoar, som man kan lägga ifrån sig när man vill eller något som har en on / off - knapp.
Som alla vet är man såklart livligare när man är ung - man vill resa, festa, träffa nya människor och utforska världen..
och det mesta går ju faktist ganska mycket bort såfort man blir en mamma eller en pappa..
För då har man ett enormt ansvar, har en till att skydda och uppfostra..
Sen om det känns väldigt rätt med den kille/man som man valt att leva med, och om man alltid haft som dröm att bli världens bästa mamma & med rätt ekonomi så ska man skaffa barn om man så vill..
Jag är inte emot abort, för jag tror på att med fel människa och vid fel tidpunkt i livet så kan barnet drabbas något outhärdligt..
Sen känner barnet absolut ingenting upp till 9-10 veckor, för då är det bara en liten fjärt i rymden!
Men jag ser absolut inte abort som något preventivmedel!

ja ja.. ska inte pladdra mera.. blir så mycket då!

hoppas att ni mår bra!!


Kommentarer
Postat av: Bror

Titta systeryster. Jag har designat min blogg som jag nyss har skapat

2009-02-03 @ 14:30:20
URL: http://rosecastle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0